Obowiązek posiadania adresu do e-Doręczeń
Od 1 stycznia 2025 r. weszły w życie nowe przepisy nakładające obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych przez wybrane podmioty. Informacje o e-Doręczeniach to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych.
Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.
1. Obowiązek dla nowych podmiotów
- Podmioty rejestrujące działalność gospodarczą od 1 stycznia 2025 r. są zobowiązane do wskazania adresu do e-Doręczeń w momencie składania wniosku o rejestrację w rejestrze przedsiębiorców.
2. Obowiązek dla podmiotów zarejestrowanych przed 1 stycznia 2025 r.
- Podmioty wpisane do rejestru przedsiębiorców przed 1 stycznia 2025 r. będą zobowiązane do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych od 1 kwietnia 2025 r.
3. Jak utworzyć adres do e-Doręczeń?
- Nowe podmioty: Adres tworzony jest automatycznie na podstawie danych zawartych we wniosku o rejestrację.
- Istniejące podmioty: Wniosek o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych należy złożyć za pośrednictwem platformy online prowadzonej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
Dla kogo obowiązek jest szczególnie istotny?
Obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych dotyczy m.in.:
- Spółek prawa handlowego (np. spółek z o.o., akcyjnych),
- Fundacji i stowarzyszeń,
- Podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w innych formach prawnych.
Wsparcie w realizacji obowiązku
Nasze biuro oferuje pomoc w procesie rejestracji adresu do e-Doręczeń oraz kompleksowe wsparcie w dostosowaniu się do nowych wymogów.
W razie pytań lub potrzeby
indywidualnej konsultacji, proszę o kontakt.
IC&Partners Poland S.A.
Plac Powstańców Warszawy 2a
00-030 Warszawa
Tel: +48 22 828 39 49
Fax: +48 22 827 78 91
info@icpartnerspoland.pl